The Influence of Environmental Conditions in Arctic Regions.

entry image

بازوی گشتاور در گیربکس ایلماز

بازوی گشتاور

در انتقال توان، استفاده از گیربکس یکی از روش‌های مرسوم است. گیربکس یک کاهنده سرعت و افزاینده گشتاور بوسیله تعدادی دنده است. بازوی گشتاور یک حلقه اتصال دهنده بین گیربکس و یک نقطه لنگر ثابت است که برای مقاومت در برابر گشتاور ایجاد شده توسط گیربکس و ثابت نگاه داشتن گیربکس طراحی شده است. به بیان ساده، بازوی گشتاور، گشتاور واکنش تولید شده توسط گیربکس را به ساختار ماشین ثابت منتقل می‌کند و در نتیجه از چرخش مخالف گیربکس در حین کار جلوگیری می کند. 

نیروی برآیند

در طراحی بازوی گشتاور، ابتدا باید میزان بار (یا نیرویی) را که بازوی گشتاور ممکن است در طول انجام یک عملیات تحمل کند را محاسبه کنید. برای تعیین این نیرو، به اطلاعات زیر نیاز است:

1. گشتاور نامی گیربکس. همانطور که از نام آن پیداست، این ظرفیت مکانیکی است و بر حسب پوند اینچ یا نیوتن متر بیان می شود. گشتاور نامی گیربکس، مقدار گشتاوری است که گیربکس قادر به انتقال آن در خروجی است. اگرچه ممکن است وسوسه شویم تا گشتاور خروجی موتور را در نسبت کاهش گیربکس ضرب کنیم تا یک مقدار گشتاور خروجی بدست آوریم، اما توصیه می شود (حداقل) مقدار بیشتر یکی از مقادیر زیر را در نظر بگیریم:

  * گشتاور نامی خروجی گیربکس (گشتاور نامی برای نسبت های مختلف در کاتالوگ گیربکس ایلماز نوشته شده است.) 

  * 2.5 برابر حاصل ضرب گشتاور خروجی موتور و نسبت کاهش تا گشتاور راه اندازی موتور نیز لحاظ شود.

2. مکان ابعادی روی گیربکس که بازوی گشتاور در آن نصب خواهد شد. سازندگان گیربکس حداقل یک محل نصب برای بازوی گشتاور ارائه می دهند. توجه داشته باشید که نقطه اتصال بازوی گشتاور به گیربکس (به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق براکت) به عنوان نقطه محوری شناخته می شود. بسیاری از تولیدکنندگان بیش از یک مکان بالقوه را برای بازوی گشتاور ارائه می‌کنند تا پیکربندی‌های مختلف نصب موجود برای یک محصول خاص را در خود جای دهد، گیربکس سری K مارک ایلماز را مشاهده کنید. محل(های) این سوراخ ها/موقعیت های نصب را می توان در کاتالوگ ایلماز پیدا کرد.

بازوی گشتاور گیربکس حلزونی ایلماز

بازوی گشتاور گیربکس ایماز :گیربکس کرانول پینیون (Helical-Bevel) 

بازوی گشتاور گیربکس خورشیدی ایلماز